Äntligen

Igår drog vi äntligen in min efterlängtade matta ifrån förådet och in i lägenheten igen! Matten fick åka ut samma dag som Kinna fick sitt nya hem hos oss. Jag ville inte sätta in någon matta förens jag var helt 100 på att hon är rumsren. Och det är hon nu, ller egentligen för över två månader sedan. Tycker det har varit så tomt utan matta, det blr så omysigt på något sätt. Kinna verkade tycka om den, hon gick omrking länga och nosade in sig på varenda mm på matten. Nu har det nästan blivit hennes favoritplats att ligga på, den luddiga mattan går framför hennes egna hundkorg nu! =) 
 
Igår fick jag även ett ryck om att jag ville ha ett nytt köksbord, då vi flyttade in här köpte vi ett begagnat kökbord vilket jag har tröttnat på nu. Börjar bli slitet och sunkigt och dessutom litet så det är alltid lite jobbigt att ta emot fler gäster än två st. Sofie och co åkte med till jysk och rusta och kikade runt men ingen där känndes riktigt 100. Men senare åkte jag själv vidare och hamnade tillslut på Mio och hittade ett perfekt! Så förhoppningsvis hinner jag och kim åka och kolla på det ikväll och om kim också tycker om den så köper vi nog den! 
 
Ikväll ska vi även lägga upp vår båt-jävel på land, sist Kim var ute med en kompis för att fiska dog skiten igen. Så dagen efter fick vi ta pappas båt ut för att bogsera hem den. Nu orkar vi inte hålla på och mecka mer utan vi slänger upp den för vintern och hoppas på bättre tider nästa år. Då har vi ändå hela vindern på oss att evantuellt laga eller kika efter en nyare motor. Det funkar inte att få paddla eller bogseras hem varannan gång man åker ut! 
 

Kommentarer

Siss

Fint!!!! Hoppas få se köksbordet sen;)

19:25:33 / 2012-09-10



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu