Vaniljbullar!

Jag bakade vaniljbullar igår, passade på när det var sånt skitväder!

Dalarna

Efter Säffle åkte vi vidare till Dalarna! Sommarstugan ska säljas till vår så det här är sista sommaren som man kan åka dit. Så tomt där uppe utan farmor!!  Vi kom fram dit sen på Torsdagskväll och då var det bra väder men när vi vaknade dagen därpå så ös regnade det och åskade. Var rätt mysigt första dagen men sen blir det lite långtråkigt.. Så mycket man vill hitta på när man väl är där uppe men allt blir så förstör när det är dåligt väder ute. Men vi sov där 2 nätter iallafall men den gav vi upp och åkte hem.
Får se om vi hinner åka upp igen denna sommar, annars får jag se denna vistelse som den sista...
Under första dagen var det lite uppehåll en stund så då passade vi på att ta en cykel tur ner till älven :)
Dagen efter var det uppehåll igen så vi åkte iväg till Fänforsen (eller vad det nu heter). Tänkte sätta oss där och kolla på forsen och kanoter som åker igenom den. Men såfort vi satte oss så öppnade sig himmlen igen så klart och regnat kom. SUCK! Så då bestämmde vi oss för att åka tillbaka och packa för hemfärd.

Säffle

Efter Kristinehamn åkte vi vidare till Säffle, hem till Kims pappa med familj. Där var vi kvar i 3 dagar. Roligt att se den staden som Kim är uppväxt i, se se husen som han bott i och träffa en del av hans familj. 2 dagar åkte vi ner till en jätte mysig strand och slappade, dock lyckades det varje gång bli molnigt varenda gång vi kom ner till stranden. Men det var väldigt långgrunt vatten så det var inte så kallt att bada :)
Jag var också över till Karlstad en sväng och hälsade på Carro, en gammal klass kompis som håller på att pluggar där borta nu. Kul att se hur hon bor också, jag åkte dit en eftermiddag och så åkte vi ner till stan och käkade på restaurang.

Kristinehamn

Förre veckan startade vi vår "lilla roadtripp". Första stoppet var i Kristinehamn för att hälsa på Kims gammel mormor. Där sov vi en natt. Dagen efter gick vi en promenad till minneslunden som ligger i närheten och hälsade på våra mammor. :)

Kotten

Har fått ett litet husdjur vi! Igelkotten med namnet Kotten.! Han bor numera under vår trappa, funderar på att lägga ut mat så kanske han stannar. Men vad äter igelkottar...?

Båtplats

Haha. Såhär blev vår båtplats: upphissad under taket i trappan! Ser lite lustigt ut..
min sötnos :)

Första båtturen

Nu har vi precis kommit hem ifrån vår första båttur. Riktigt roligt och härligt! Vi hade sån tur med vädret också, det regnade på förmiddagen och så fort det vart uppehåll åkte vi iväg till Jula och köpte flytvästar bla. Precis när vi parkerade bilen vid sjön (Vallentuna sjön vart det idag) så började det regna igen.. Men vi tänkte "Äh vafan, vi gör det ändå". Så hann vi bara ner till strandkanten med båten så blev det strålande väder och det höll i sig tills vi kom tillbaka. Men herregud vad tungt det var att gå ner till sjön med den. Jävla åbäke!!!
Nästa gång måste vi hitta ett bättre ställe att strandsätta skiten, för resan ifrån bilen och fram till vattnet var inte kul.
Men väl iväg så var det underbart! :)
Vi paddlade bort till Mammas berg! Lite häftigt att se berget ifrån sjön och inte ge sjön ifrån berget.

Minigolf

Efter våffel kalaset åkte vi in till Vaxholm och spelade minigolf. Jag är så fruktansvärt dålig på minigolf men denna gång hade jag sån flyt. Så jag vann över den dåliga förloraren Kim ;) Woohoo

Karlsudd

Efter båt-köpet åkte vi hem och gräddade våfflor och packade bilen för att bege oss till Kalsudd (igen).
Vi har tagit över mormor och morfars tradition, dom som alltid brukar hänga där!
Satte oss på varsin solstol och käka våfflor, blev inte alls uttittade! haha

Kanadensare

Idag har vi gått och blivit båtägare till en "liten" kanadensare! Så imorgon blir det premiär! :)
Har inte riktigt löst det vart vi ska ha den, men för tillfället ligger den på pappas och Cris tomt.

Sol och bad

Det är riktigt tråkigt att ha "semester" helt själv. Alla andra jobbar, föruton Sófie men hon hade andra saker för sig idag. Man har inte sådär jätte mycket att göra när man är helt ensam.. Man kan ju inte direkt åka till någon badplats eller strand och sola själv.. Så jag begav mig hem till pappa och Cris. Pappa är såklart iväg och flyger men Cris var hemma iallafall. Som yur var så har dom nu fått igång poolen så det blir pool häng för min del idag.
Eller jaa en stund iallafall. Har legat i ca 30 min och jag är redan sjukt rastlös..

Karlsudd

Kom precis hem ifrån en mysig kväll på Karlsudd.

Onsdag

Igår kväll gick vi ner till sjön direkt efter maten och hade det mysigt. Gick sen en promenad till Faser Lollo och Kjelle. Satt och pratade en stund och sen promenerade hem.

Jobb/Semester

Började dagen med jobb och en tur till gymmet för att en gång för alla fixa ytterdörren som har krånglat under en längre tid. Fick hur som helst dit en fastighetsskötare som ringde dit en låssmed, så nu funkar den klockrent igen.
Sen har jag varit en tur till Vaxholm med Carro och hennes hund Chewie. Tanken var att vi skulle dit och ta en glass men det vart hamburgare istället :) Åkte den en tripp förbi Karlsudd och njöt i solen en stund.
Kom precis hem nu och skulle sätta igång med jobbet igen, vilket inte gick som jag ville. Det hör ju inte direkt till ovanligheten att saker och ting inte riktigt funkar som det ska nu för tiden. Så trött! Nu tog iallafall färgen till passerkortskrivaren slut så nu måste jag åka och hämta upp en ny sån imorgon bitti på Huvudkontoret.
Nu sitter jag här i en varm lägenhet och väntar på att Kim ska komma hem, det vore ju inte dumt med en AC?

Lördagen den 2:a Juli

Började dagen med att åka till Tibble kyrka för att se kusin Henrik konfirmera sig. Väldigt långtråkigt och segt att sitta och lyssna på "gud snack" i 1 och 1/2 timme. Trångt varmt och tråkigt! Men ändå kul att se just Henrik konfirmera sig. Men kanske inte något man vill gå och se varje dag..? Efteråt åkte vi hem till dom för lunch och tårta! Mycket gott och trevligt!
Kim och Emil utanför kyrkan
Senare på kvällen åkte jag och Kim på en längre tur med MC:n. Åkte samma runda som sist (Vaxholm-Värmdö-Stockholm-Täby) En mysig runda faktiskt. Synd bara att jag får så inne ******* ont om rumpan. Vi hinner inte ens komma fram till Vaxholm så börja det göra ont. Men men det är väl bara att bita ihop och vänja sig :)
En bild på oss utanför MC donalds i Värmdö.

Brandi Carlile - The Story

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu